czwartek, 31 sierpnia 2017

PODSUMOWANIE WAKACJI | BOOK HAUL

Hejka!

Wakacje dobiegły już końca. Nim się obejrzymy będziemy od nowa zajmować miejsca w szkolnych ławkach lub przy stanowiskach pracy. Sprawa ta nie dotyczy oczywiście studentów, którzy mają jeszcze miesiąc wolnego. Nic, tylko zazdrościć :)
Przez ostatnie miesiące nie publikowałam zbyt wiele. Koniec gimnazjum, wyniki egzaminu, liczenie średniej. Tak, udało mi się mieć pasek - w końcu, drugi w moim życiu :')
Końcem czerwca/początkiem lipca nie miałam w ogóle czasu na czytanie. Najpierw zamieszanie związane z nową szkołą, emocje po wynikach rekrutacji i trwoga, gdy w wielu krakowskich gazetach pisano o tym, że blisko 1200 uczniów nie dostało się do żadnej szkoły średniej - bez obaw. Na tej liście mnie (na szczęście!) nie było :)
W międzyczasie nastąpił zastój literacki. Nie byłam w stanie czytać, pisać, myśleć o tym. Do dzisiaj jestem zdania, że była to wina stresu i przemęczenia. A niestety, było powodów wiele.
Potem, wiadomo - wyjazdy. 2 tygodnie w Trójmieście, tydzień w górach. Jednodniowy wypad do Czech. Jestem z siebie niezmiernie dumna, bo udało mi się pieszo przebyć ponad 100 km i wejść na szczyt Śnieżki czarną trasą- przy asekuracji taty. Ojj, uwierzcie... Dla mnie to nie lada wyczyn :)
Od drugiego tygodnia sierpnia już było "na spokojnie". Spędzanie czasu z rodziną i odpoczynek. Jak pewnie zauważyliście na fanpage Kaczuszki i instagramie - doszedł mi kolejny regał z Ikei. Już trzeci. O wiele więcej miejsca na półkach :) 
Przedostatni i ostatni tydzień wakacji, czyli jak zwykle pechowa Kaczuszka - choroba, która w momencie gdy to piszę, dalej nie odpuściła. Mam nadzieję, że do pierwszego dzwonka uda mi się stanąć na nogi.
Chociaż zaczęłam większością pesymistycznych akcentów, to są też dobre wiadomości. Odpoczęłam psychicznie. Czuję się... lepiej? Tak, to chyba dobre określenie. Poza tym jak się zaraz przekonacie, udało mi się zwiększyć swoją biblioteczkę, o całkiem ładną ilość tytułów. Duma najbardziej mnie ogarnia, gdy patrzę na "Chwałę" M.Gołkowskiego, która od dłuższego czasu jest nieosiągalna. A ja ją zdobyłam w outletowej księgarni Świata Książki w Gdyni, za jedyne... 14,50zł! Poza tym naprawdę boskie książki historyczne - "Powstanie warszawskie" i "Niezwykłe miejsca w dziejach świata" czyli fakty przeplatane masą zdjęć i ciekawostek. Drugą z wymienionych udało mi się upolować na allegro, za jakieś 20 zł z przesyłką. Owszem, okładka jest lekko zniszczona, ale treść pozostała taka sama ;)

Przeczytane książki: 


1. "Byłem księdzem" R. Kotliński (str. 140)    \
2. "Folwark zwierzęcy" G. Orwell (str. 136)      \       Lipiec
3. "Szóstka wron" L. Bardugo (str. 495)             /
4. "Jedwabnik" R. Galbraith (str. 475)              /
5. "Za zamkniętymi drzwiami" B.A. Paris (str. 301)                    \
6. "Zagadka Kuby Rozpruwacza" A. Pilipiuk (str. 396)                 \
7. "Koralina" N. Gaiman (str. 102)                                                       \
8. "Zwierciadło"* (wywiad z A. Tarkowskim) (str. 126)                     \
9. "Percy Jackson. Złodziej pioruna"** R.Riordan (str. 355)                 Sierpień
10. "Percy Jackson. Morze potworów"** R.Riordan (str. 275)            /
11. "Percy Jackson. Klątwa tytana"** R.Riordan (str. 307)               /
12. "Percy Jackson. Bitwa w labiryncie"**R.Riordan (str. 359)      /
13. "Percy Jackson. Ostatni olimpijczyk"** R.Riordan (str. 372)  /
*"Zwierciadło. Andriej Tarkowski w rozmowie z Jerzym Illgiem i Leonardem Neugerem"
** chodzi o serię "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy"


Książki zakupione/otrzymane:



1. "Zwierciadło. Andriej Tarkowski w rozmowie z Jerzym Illgiem i Leonardem Neugerem"
2. "Koralina" Neil Gaiman
3. "Rock&Talk" Martyna Walczak (wygrana w konkursie)
4. "Polki przeklęte? Wielkie kobiety - dramatyczne biografie" Jarosław Molenda
5. "Biegnij chłopcze, biegnij" Uri Drlev
6. "Diabolika" S.J.Kincaid
7. "Stalowe szczury. Chwała" M. Gołkowski
8. "Obca" D. Gabaldon
9. "Córka Stalina" R. Sullivan
10. "Powstanie warszawskie" P. Rozwadowski, A. Ignatowicz
11. "Mity rock and rolla" G.Graff, D. Durchholz
12. "Niezwykłe miejsca w dziejach świata. Ślady tworzenia historii." B. Dupre
13. "Król szczurów" J. Clavell (zapomniałam o niej, dlatego nie ma jej na żadnym zdjęciu)

Nie wiem, jakie jest Wasze zdanie, ale ja jestem całkiem z siebie zadowolona :) Szczególnie z tych moich perełek i tzw. białego kruka :)
Planów szczególnych na wrzesień nie mam. Wraca szkoła, od nowa będzie większa ilość obowiązków. W najbliższym czasie mają przyjść do mnie dwie przesyłki - ich zawartości na pewno pojawią się na blogu.
A, i zapomniałam wspomnieć. Dostałam akredytację na Targi Książki w Krakowie! :) Z kim się widzę?

Trzymajcie się,
Kwa! :P
 
PS. Co sądzicie o nowym tle na bloga? Stwierdziłam, że takie wesołe bardziej do mnie pasuje. Poprzednie...egh.. miałam już na nie alergię. Kompletnie nie pasowało do bloga. Ani do mojego charakteru ;)

14 komentarzy:

  1. Gratulację tak dobrego wyniku! :) Mi też przez wakacje udało się dużo przeczytać
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha też kończyłam gimnazjum i też miałam drugi pasek w życiu! <3
    Bardzo dużo przeczytałaś w sierpniu i stosik kupionych/otrzymanych książek też prezentuje się super! :D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    https://ksiazkiwidzianeoczaminatalii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałabym bardzo przeczytać Karolinkę i Percy Jackson! Gratulacje ! Ja przeczytałam trochę mniej!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kilka czytałam, a wiele planuję. Przede wszystkim Jedwabnika. Poza tym gratuluję wyniku i powodzenia w liceum!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja dawno nie czytałam tyłu książek w jednym miesiącu, nie mam już tyle czasu co kiedyś, jak w dwa tygodnie całą Serię Nieformalnych Zdarzeń przeczytałam. Podziwiam bardzo.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Tori Czyta

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dużo książek udało Ci się przeczytać! Tylko pozazdrościć! Ja ostatnio również zaopatrzyłam się w ,,Obcą"...i również dostałam akredytację :) Życzę Ci, by wrzesień był równie udany!

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję takich dobrych wyników i powodzenia od poniedziałku :)

    Bookomaniaczka :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny wynik. Ja przeczytałam chyba 5 książek XD Musisz zabrać się za Diabolikę! Świetna jest <3
    Pozdrawiam :)
    http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobry wynik! Z nowości sama chętnie sięgnęłabym po "Obcą", "Polki przeklęte" i "Córkę Stalina" :)

    OdpowiedzUsuń
  10. 13 książek to dobry wynik i zbliżony do mojego (u mnie jest to 11 pozycji). Z book haulu podkradłabym ci Diabolinke i Karoline :D Pozdrawiam, Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
  11. Gdybym mogła ukradłabym Ci "Obcą" - wychodzi moje uzależnienie od serialu Outlander :)
    Świetny czytelniczy wynik! BRAWO!

    Pozdrawiam, Magda
    https://booksbymags.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. "Jedwabnik" u mnie czeka. I czeka. I nie może się doczekać ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratulacje wyniku! :) Ja bardzo chcę przeczytać "Szóstka wron" i nie mogę się zebrać :D Mam nadzieję, że już nie chorujesz, a jeśli tak to życzę dużo zdrowia :) Pozdrawiam cieplutko :D

    OdpowiedzUsuń