wtorek, 1 grudnia 2015

RECENZJA: "Czasem człowiek sprawia przykrość drugiemu człowiekowi, choć tego nie chce..."

"Czasem człowiek sprawia przykrość drugiemu człowiekowi, choć tego nie chce..."

Cud chłopak 
 
Raquel J. Palacio


  Wzruszająca opowieść o walce dziecka z przeciwnościami losu. August urodził się ze zniekształconą twarzą. W wieku 10 lat po raz pierwszy idzie do szkoły, gdzie styka się z nietolerancją i ostracyzmem kolegów. Pogoda ducha i wewnętrzna siła sprawiają jednak, że chłopiec pokonuje kolejne trudności i zdobywa uznanie otoczenia.

   August, chłopiec o ogromnej wiedzy i wrodzonym talencie do nauk ścisłych. Na skutek genów, jego twarz uległa deformacji. W swoim dość krótkim życiu zdążył już przejść 27 operacji.
 "Nie powiem wam, jak wyglądam. Cokolwiek sobie wyobrażacie, w rzeczywistości jest pewnie gorzej"

Jak zareagują na niego rówieśnicy? 
Czy odnajdzie się w nowym dla siebie świecie?
Czy uda mu się znaleźć kogoś dla kogo będzie normalnym kumplem?
Czy jego przyjście zmieni w jakiś sposób pozostałe dzieci?
Jakie problemy staną na jego drodze? 

  Długo czekałam, żeby ta lektura nareszcie trafiła w moje ręce. Znalazła się wprawdzie na pierwszej wersji listu książek, które chcę dostać na Mikołaja, jednakże została wykreślona, zaraz po tym jak zobaczyłam ją w szkolnej biblioteczce. Pochłonęłam ją w 3 godziny. Jednak doszłam do wniosku, że nie mogę jej tak po prostu oddać, nie przemyślaną... Uważam, że powinna znaleźć się na liście książek obowiązkowych, które powinno przeczytać każde dziecko, żeby poznało uczucia....zarówno ze strony ofiary jak i oprawcy. 
  
  "Cud chłopak" daje wiele wartości, które powinniśmy wnieść do naszego życia. Pozwala zrozumieć, jak wiele bólu możemy sprawić człowiekowi słowami, które czasem mają ogromną siłę mocy. Pisany prostym, zrozumiałym dla każdego językiem, który sprawia że książkę czyta się łatwo i szybko. 

Podsumowując: JAK NAJBARDZIEJ POLECAM.
Moja ocena: 9/10 ! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz